Embrace the moment
Anette Wihlbacka - projekt
Pukeberg
Uppdragets omfattning är plats och destinationsutveckling av området Pukeberg.
Mitt uppdrag omfattas av att utveckla, skapa och organisera samarbeten med samverkansparter på Pukebergsområdet.
Samverkansarenan består av flera enskilda näringsidkare inom kulturella och kreativa näringar (KKN),
Linneuniversitetet, Designarkivet, Riksglasskolan, Glasriket AB, Nybro Företagsgrupp, Nybro Kommun och Café hos Oss.
Foto: Mats Wihlbacka
Sollidens slott
Uppdragsgivare, Glasriket AB
Projektledare och stylist för Glasrikets glasmonter för event vid Sollidens slottspark.
Foto: Mats Wihlbacka
Kingdom of Chrystal
Uppdragsgivare, AB Glasriket
Stylist för uppbyggnad och styling för Glasriket 2019, - Kingdom of Crystal.
Produktion/foto: Mats Wihlbacka
Orranäs Bruk - Orrefors Park
Uppdragsgivare Orrefors Park i samarbete med Orranäs Bruk Moderbolag AB.
Butiksutvecklare och inredare, Orrefors Park 2017
Uppbyggnad och utformning av butikskoncept, priskommunikation och aktivitetsplanering.
Underhåll av butiksmiljö, aktiviteter, personalutbildning och arbetsmetoder.
Försäljningsansvarig, butiksutvecklare och inredare, Orrefors Park 2018
Uppdragsgivare, Orrefors Park i samarbete med Orranäs Bruk Moderbolag AB.
Uppbyggnad och utformning av butikskoncept, Butiksmiljön gränsar mellan modern butik och en
igenkännande hemmamiljö med spännande ytor, mix av shopping, Art Gallery och café.
Foto: Mats Wihlbacka
Foto: Mats Wihlbacka
Mikara Fashion
Uppdragsgivare, Mikara Fashion, Kaggensgatan i Kalmar.
Uppbyggnad och utformning av nytt butikskoncept för Mikara Fashion. Uppdragets omfattning, projektering
och planritning av butiksyta med färg-, material- och inredning.
Uppbyggnad av varuexponering/konfektionsstruktu
Foto: Mats Wihlbacka
Foto: Mats Wihlbacka
Smaka på Världen
Uppdragsgivare, Nybro Kommun, Nybro Bostads AB, Nybro Energi
Projektledare för Nybro Kommuns mat- och stadsfest, där aktiviteterna är till för hela familjen. Projektet genomfördes med resurser av föreningar och ideella krafter, totalt med 37 olika aktörer/matländer. Varje land representerar en dryck/maträtter och dessa delar ut smakportioner till besökaren.
Foto: Mats Wihlbacka & Per-Ola Pettersson